AddThis Social Bookmark Button
U bevindt zich hier: HomeCasco inspectiesCasco-inspecties en -renovaties woonboten

Casco-inspecties en -renovaties woonboten

Problemen die bewoners van een woonboot tegenkomen, hebben veelal te maken met vocht en ventilatie.

Op dit specifieke gebied is de Marc Bohle Groep dé specialist. Het bedrijf verricht onderhoud en restauraties aan casco’s van woonboten. Met specifieke herstelwerkzaamheden aan zowel de binnen- als buitenzijde wordt de woonboot weer in een goede staat gebracht.
Bohle wordt ook regelmatig ingeschakeld voor casco-inspecties. Voor veel financiële aanvragen, verzekeringskwesties en bij wisseling van eigenaar is een inspectie noodzakelijk. Het team verricht casco-inspecties voor gerenommeerde woonbootmakelaars, verzekeringsmaatschappijen en hypotheekverstrekkers.

Als een van de weinige bedrijven is de Marc Bohle Groep gespecialiseerd in het verrichten van casco-inspecties.

 

Veelvoorkomende problemen en oorzaken:

Als bewoner van een woonboot kunt u te maken krijgen met vocht- en ventilatieproblemen.

Casco-onderhoud en -restauratie is daarom van groot belang. De problemen hebben veelal een relatie met de kwaliteit van het beton. Door bijvoorbeeld betonrot, blootliggende bewapening, grindnesten of scheuren kunnen problemen aan het casco ontstaan. Een klein overzicht:

  • Betonrot is aantasting van het beton. De schade ontstaat meestal doordat de wapening van het beton gaat roesten. De roest zet uit en het beton begint te barsten. Betonrot in woonbootcasco’s is goed te repareren. De wanden worden met de behandeling weer waterdicht gemaakt.
  • Wanneer betonbewapening bloot komt te liggen (bijvoorbeeld doordat er te weinig dekking is of door betonrot), ontstaat roest. Vocht uit de lucht komt in aanraking met het ijzer, het ijzer gaat roesten en duwt het beton weg.
  • Een grindnest kan lekkage veroorzaken. Dit is een zwakke plek in het casco, ontstaan doordat het beton niet goed vermengd is of nagetrild. Bij lekkage als gevolg van een grindnest is een vochtige, roestkleurige plek zichtbaar.
  • Scheuren in het casco kunnen verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld:
    • als gevolg van spanning (door overbelasting of onevenredig verdeelde belasting van het casco, door een verzwakte constructie of door te grote temperatuurverschillen tussen binnen en buiten)
    • als gevolg van krimp (wanneer het beton na uitharding krimpt. Worden de scheuren na verloop van tijd groter, dan is het verstandig deze te laten repareren)
    • als gevolg van opgelopen schade (bijvoorbeeld door een aanvaring of langdurig schokken en stoten van de boot bij een gebrekkig afmeersysteem).
  • casco_reparaties_01

  • casco_reparaties_02

  • casco_reparaties_03

  • casco_reparaties_04

  Klik hier voor een vrijblijvende offerte.   Marc Bohle B.V. is een door het Gevelgilde erkend restauratie voegbedrijf. Marc Bohle B.V. is een door Stichting ERM erkend voegbedrijf.   Marc Bohle B.V. is lid van de Vereniging Nederlandse Voegbedrijven Ambachtelijke restauratie = ons vakwerk! Marc Bohle is een door Fundeon erkend leerbedrijf

Draaierweg 24     1032 KS Amsterdam     telefoon: 020 - 670 35 90     fax: 020 - 662 02 39     e-mail: info@marcbohle.nl